На головну   |   Контакти   |    Мапа сайту         

    Вівторок, 25 листопада, 2014 року

збільшити розмір шрифта 100% розмір шрифта зменшити розмір шрифта         Поставити запитання  |  Залишити відгуки або пропозиції 

Актуальні запитання
Чи можна працювати за сумісництвом вчителем в школі та одночасно отримувати пенсію за вислугу років?
Чи зараховується до стажу період перебування в центрі зайнятості?
Чи потрібно для призначення одноразової грошової допомоги звільнятися з посади вчителя, яка дає право на цю допомогу?
Чи зараховується період навчання до стажу, що дає право на отримання одноразової грошової допомоги як працівнику освіти?
Який розмір пенсії та чи передбачені певні додаткові виплати інваліду-чорнобильцю 1 категорії 3 групи?
Чи мають право на пенсію громадяни України, тимчасово проживаючі за кордоном?
Чи зарахується при призначенні пенсії в Україні стаж, набутий на території Чеської Республіки?
Про надбавку на догляд інвалідам
Чи можу зробити перерахунок пенсії з урахуванням довідки про заробітну плату, яку не надано при призначенні пенсії?
Чи зарахують навчання до спецстажу медикам?
Чи можна працювати за сумісництвом медичною сестрою та одночасно отримувати пенсію за вислугу років?
Я отримую пенсію у зв’язку з втратою годувальника, як кругла сирота. Чи буде продовжуватися виплата пенсії до 23 років в разі одруження?
Чи виплатять пенсію у зв’язку з втратою годувальника за літні місяці після навчання?
При переході на пенсію у зв’язку з втратою годувальника подавати довідки про заробітну плату померлого годувальника?

Нормативні акти України

ТРК Буковина


 
Новини
1 березня 2010

Призначення пенсій: як правильно подати документи
(Пенсійний кур’єр, №9, 25.02.2010)

Фонд змінив Порядок подання та оформлення документів для призначення пенсій

Постановою правління Пенсійного фонду України від 15 жовтня 2009 року 23-1 внесено зміни до чинного Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України "Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування" (далі Порядок).

Відтепер за бажанням особи, яка працює, заяву на призначення пенсії може подати як представник підприємства (установи, організації), так і особисто пенсіонер за місцем проживання (реєстрації).

Крім цього, згідно зі змінами не вимагається оформлення подання підприємства (установи, організації), яке раніше обов’язково подавали для призначення пенсій особам, які працюють.

Документи для призначення Чорнобильських пенсій

Зміни внесено й у частині документів, які треба подавати для зниження пенсійного віку під час призначення пенсії із застосуванням норм статті 55 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи". Наприклад, до заяви на призначення пенсії зі зниженням пенсійного віку учасникам ліквідації аварії на ЧАЕС та постраждалим унаслідок аварії додають залежно від категорії таких осіб документи: посвідчення учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС і довідку про період (періоди) участі в ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС за формою, затвердженою постановою Державного Комітету СРСР по праці та соціальних питаннях від 9 березня 1988 року 122, або довідку військової частини, у складі якої особа брала участь у ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, або довідку архівної установи, або інші первинні документи, у яких зазначено період роботи, населений пункт чи об'єкт, де особа здійснювала роботи з ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС; посвідчення постраждалого внаслідок Чорнобильської катастрофи й довідку про період (періоди) проживання (роботи) на цих територіях, видану органами місцевого самоврядування.

Якщо особа була підприємцем

Також унесено зміни в Порядок у частині підтвердження періоду здійснення фізичною особою підприємницької діяльності. Передбачено, що період здійснення фізичною особою підприємницької діяльності, крім осіб, які здійснювали підприємницьку діяльність за спрощеною системою оподаткування, з 1 липня 2000 року підтверджують даними персоніфікованого обліку за інформацією відділу персоніфікованого обліку. Період здійснення фізичною особою підприємницької діяльності за спрощеною системою оподаткування до 1 січня 2004 року підтверджують спеціальним торговим патентом або свідоцтвом про сплату єдиного податку, або патентом про сплату фіксованого розміру прибуткового податку із громадян, або довідкою про сплату страхових внесків, а з 1 січня 2004 року даними персоніфікованого обліку за інформацією відділу персоніфікованого обліку.

Документи, які подають утриманці

Унесено зміни в частині документів, котрі необхідні для підтвердження факту перебування на утриманні непрацездатних членів сім’ї. Як документ, що засвідчує факт перебування на утриманні непрацездатних членів сім’ї, приймають довідки житлово-експлуатаційних або інших організацій із місця проживання (реєстрації) або довідки органів місцевого самоврядування:

-- для призначення надбавок, компенсації довідку про перебування на утриманні чи про спільне проживання із заявником;

-- для призначення пенсії у зв’язку із втратою годувальника довідку про перебування на повному утриманні померлого годувальника чи про одержання від померлого годувальника допомоги, яка була постійним та основним джерелом засобів до існування, або про спільне проживання з годувальником на момент його смерті.

У разі неможливості надати такі документи факт перебування на утриманні померлого годувальника встановлюють у судовому порядку.

Оформлення допомоги на поховання

Постановою правління Пенсійного фонду України від 7 грудня 2009 року 27-7 внесено зміни в Порядок у частині виплати допомоги на поховання, яку виплачують у разі смерті пенсіонера.

Особа, яка звертається по допомогу на поховання в управління Пенсійного фонду, подає заяву про виплату допомоги на поховання та довідку про смерть пенсіонера або витяг із Державного реєстру актів цивільного стану громадян про смерть для отримання допомоги на поховання (додаток 16 до Інструкції з ведення Державного реєстру актів цивільного стану громадян, затвердженої наказом Міністерства юстиції України від 24 липня 2008 року 1269/5, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 25 липня 2008 року під 691/15382).

У разі реєстрації смерті компетентними органами іноземної держави, у законодавстві якої не передбачено видачу зазначених довідок, замість довідки про смерть подають свідоцтво про смерть або інші документи, легалізовані в консульській установі.

Керівник управління Пенсійного фонду на звороті довідки про смерть або витягу з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про смерть чи копії свідоцтва про смерть або іншого документа, легалізованих у консульській установі, для отримання допомоги на поховання здійснює запис про виплату допомоги на поховання із зазначенням дати й суми, яка належить до виплати, і завіряє печаткою.

На документах, згідно з якими здійснено виплату допомоги на поховання (довідці про смерть або витягу з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про смерть для отримання допомоги на поховання чи копії свідоцтва про смерть або іншого документа, легалізованих у консульській установі), проставляють штамп "Оплачено" із зазначенням дати з підписом особи, яка здійснила виплату.

Допомогу на поховання виплачують у розмірі, визначеному в чинному законодавстві України.

Допомогу на поховання не виплачують у разі смерті особи, яка перебувала на повному державному утриманні, крім випадків, коли поховання здійснюють члени сім'ї або інша особа.

 

Звертаємо увагу

Відтепер за бажанням особи, яка працює. Заяву на призначення пенсії може подати як представник підприємства (установи, організації), так і особисто пенсіонер за місцем проживання (реєстрації).

Крім цього, згідно зі змінами не вимагається оформлення подання підприємства 9установм, організації), яке раніше обов’язково подавали для призначення пенсій особам, які працюють.

Галина Мастюгіна, Пенсійний кур’єр

ГУ ПФУ в Чернівецькій області, 2010 р.